Foreningsvåben2019-09-08T19:29:01+02:00

Foreningsvåben til riffelskytter

Når du begynder til skydning hos os, er det ikke et krav du har dit eget udstyr. Med tiden når du bliver bedre, vil det være en fordel, men som start, behøver du ikke. Hos os, kan du låne udstyr.

Vi skyder med rifler fra mærket Anschutz – Model 1907. Dette er en god riffel, og nem og betjene. Den har indstillingsmuligheder, så den vil passe dig. Vi skyder nemlig ikke alle med de samme indstillinger, de skal nemlig til, for du opnår den bedste oplevelse med riflen, samt i konkurrence situationer, de bedste resultater.

Når du skyder ved os, kan du låne:

• Riffel
  • Støtte ( hvis du skal skyde med sådan en )
  • Skydejakke
  • Rem til at holde riflen ( Skydning uden støtte )
  • Skydehandske
  • Høreværn

Når du bliver så fortrolig med riflen, og du skal til at deltage i konkurrencer, skal du ikke være nervøs for du ikke kan komme med. Mange der har skudt i mange år, har deres egne rifler de tager med. Men igen, vær ikke nervøs, skyder du med en foreningsriffel, kommer den med dig ud til konkurrencen, det sørger vi for. Vi skal nok guide dig i hvad der skal til.

Begynd at skyde

Det vigtigste du skal huske, når du begynder til skydning er, du skal ikke sætte forventningerne højt. Mange forældre siger gerne til deres børn/unge, Rom blev ikke bygget på en dag, det samme gælder også i denne her disciplin.

Vi vil hjælpe dig i gang, så du lære omgangen med våben, som er det første vigtige skridt.

• Hvordan du bruger riflen
  • Hvad delene er til, på sådan en riffel
  • Hvad du skyder med
  • Hvordan du ser dine point
  • Hvad er vigtigt når du skyder
  • Sikkerheden omkring en riffel
  • Ect.

Det hele foregår i dit tempo, du skal lære og blive fortrolig med den. Lige så meget er, når en instruktør sidder ved siden af dig. Der er nogen nye skytter som kan have præstationsangst de første gange, det kan være et skridt man skal overvinde, at nogen kikker en over skulderen, men tro os, den har vi alle mere eller mindre været igennem en gang.

Man skal huske, instruktøren var i samme sko, da vedkommende også startede en gang. Og fornægt ej, en dygtig skytte, søger stadig hjælp og råd fra andre skytter. Både dem med mere erfaring og dem som har mindre erfaring, og lige har guldkornet. Det vigtigste er, vi er til for at hjælpe hinanden videre mod vejen til at blive en god skytte.

Skulle du have fået interessen, eller være blevet lidt interesseret i hvad og hvordan det ser ud, som vi skyder med, som kom ind i vores klub, og få mere info. Vi holder åbent mandage imellem kl. 17:00 og 19:00.