Aktiviteter2019-10-05T18:09:28+02:00

Kommende aktiviteter i skytteklubben

Skydesportens dag 2019

Skydesportens dag 2019 nærmer sig.

Den 12. oktober 2019 fra kl. 10:00 – 15:00

Der kan du komme og opleve hvordan stemningen er på en skydebane, du kan ligeledes få en smagsprøve på, hvordan der er at skyde med riffel.

Koncentration, spænding og ro, er nogle af de ord som kan beskrive skydesporten. Du kan nemt ramme skiven, men at ramme midten hver gang, kræver ro og afslapning i kroppen. Mentalt træning er faktisk også et kodeord.  Når du ligger/står/sidder og skal skyde, er det vigtigt du er i balance.

Sikkerhed på skydebanen

De første mange gange du kommer på skydebanen, vil du blive fulgt af en instruktør. Vedkommende vil lære dig at skyde med en riffel eller pistol, lære dig om brugen af den, og hvordan du håndterer den inden skydningen, under skydningen og efter skydningen. Instruktøren vil også lære dig om sikkerheden der er omkring en skydesport. Sikkerheden går vi meget op i, og tager meget seriøst, der er regler for skydebanen som gælder alle, nye skytter som rutineret skytter.

Du finder os her på adressen:

Helsinge Skytteforening

Idrætsvej 21

3200 Helsinge

Kælderen under Hal 1 – Helsinge Hallerne

Alle der vil prøve at skyde til Skydesportens Dag, skal fremvise et billede id-kort eller et sygesikringskort sammen med et andet id-kort for at deltage.